Mascot Høie logo

Köpsvillkor

Organisationsnummer: NO 976 031 636 Moms


Mascot Høie AS Tverrveien 29
7130 Brekstad Norway
E-mail: kundeservice@hoie.no

Varor köpta på hoie.no skickas från vår fabrik och huvudlager i Brekstad.

INLEDNING

Försäljning av varor i webbutiken gäller endast för Norge. Denna köp är reglerad av nedan standardförsäljningsvillkor för konsumentköp av varor över internet. Med konsumentköp menas här försäljning av vara till konsument som inte främst handlar som led i näringsverksamhet, och när säljaren uppträder i näringsverksamhet med försäljning av varor över internet. Kontraktet är utarbetat och rekommenderat att användas av Konsumentombudsmannen. Dessa allmänna försäljningsvillkor gäller för all försäljning från Mascot Høie AS såvida inte annat är skriftligt överenskommet mellan parterna. Konsumentköp över internet regleras huvudsakligen av avtalslagen, Konsumentköplagen, Marknadsföringslagen, Ångerrättslagen och Ehandelslagen, och dessa lagar ger konsumenten ofrånkomliga rättigheter. Villkoren i kontraktet ska inte förstås som någon begränsning i de lagstadgade rättigheterna, utan upprättar parternas viktigaste rättigheter och skyldigheter för handeln. Säljaren kan välja att erbjuda köparen bättre villkor än vad som framgår av dessa försäljningsvillkor.

AVTALET

Läs igenom våra köpvillkor för näthandel innan du handlar på hoie.no. När du genomför ett köp på hoie.no accepterar du automatiskt våra köpvillkor och det ingås ett bindande avtal mellan Høie och dig som kund. Köpvillkoren kan ändras, så läs alltid dessa innan du genomför ett köp. En part är dock inte bunden av avtalet om det förekommer skriv- eller tryckfel i säljarens erbjudande i beställningsprocessen i webbutiken eller i kundens beställning, och den andra parten insåg eller borde ha insett detta fel.

PARTRAR

Säljare: Företagsinformation Företagsnamn: Mascot Høie AS Organisationsnummer: NO 976 031 636 Moms Postadress: Tverrveien 29 7130 Brekstad, Norge E-post: kundservice@hoie.no

Varor köpta på hoie.no skickas från vår fabrik och huvudlager i Brekstad.

Köpare: Den som lägger beställningen.

PRIS OCH PRODUKTINFORMATION

Alla priser som anges i webbutiken inkluderar moms, om inget annat anges. Det finns inga dolda kostnader, både moms och fraktkostnader och produktkostnad anges vid köptillfället. Alla våra produkter har detaljerad information om varans egenskaper, kvalitet och storlekar. Vi förbehåller oss rätten till prisfel och ändringar i våra produkter. Vi förbehåller oss också rätten till eventuella färgavvikelser mellan produkt och produktbilder som visas på webbplatsen. Kontakta oss om du har frågor. Vi vill ge dig bra hjälp och en lyckad handel.

FÖRSÄLJNINGS- OCH LEVERANSVILLKOR

Hos oss kan du välja mellan tre olika, säkra och trygga betalningsmetoder.

Kortbetalning - Om du betalar med kreditkort eller bankkort när du betalar, kommer summan att reserveras samma dag som beställningen genomförs. Driften sker först när vårt lager har plockat och packat din order.

Klarna faktura med 14 dagars betalningsfrist - Ta emot varorna innan du betalar dem på fakturan. Vi rekommenderar dig att ladda ner Klarnas app, så har du alla kvitton samlade.

Klarna Delbetalning eller konto - Fakturan skickas från Klarna till samma e-postadress som anges vid beställningen.


För att använda Faktura och delbetalning måste man vara över 18 år. Klarna kan kontaktas på telefon: +47 21 01 89 91 eller på www.klarna.no

Expediering av order Så snart vi mottar din order kommer du snart att få en orderbekräftelse via e-post som bekräftar ditt köp. Här ser du en översikt över antal, typ av varor, pris och leveransmetod. Om något är fel är det viktigt att du kontaktar oss så snart som möjligt.

LEVERANSMETODER:

Vi använder Postnord som transportörer. Du kan välja mellan följande leveransmetoder:

1. Fast fraktkostnad på beställningar under 800 kr – 79 kr Alla beställningar under 800 kr har en fast fraktkostnad på 79 kr, oavsett vilka varor du har köpt. Paketet levereras som Mypack Collect (med spårning) till det valda utlämningsstället. Du får ett sms/e-post med ett leveransmeddelande från Postnord när ditt paket är klart för upphämtning på utlämningsstället.

Normal leveranstid är: 5–8 arbetsdagar Försändelserna levereras från vårt lager på tisdagar och fredagar, förutsatt att ordern mottas i förväg innan klockan 12 på måndag respektive torsdag. Du kommer att meddelas av vår transportör med spårningsnummer när varan har skickats, och sedan får du ett nytt meddelande när försändelsen är klar för upphämtning.

2. Fri frakt från 800 kr Alla beställningar över 800 kr har fri frakt. Om du väljer det här alternativet kommer ditt paket att skickas med Mypack Collect (med spårning) och du kommer att se olika leveransalternativ. Du får ett sms/e-post med ett leveransmeddelande från Postnord när ditt paket är klart för upphämtning på utlämningsstället.

Normal leveranstid är: 5–8 arbetsdagar Försändelserna levereras från vårt lager på tisdagar och fredagar, förutsatt att ordern mottas i förväg innan klockan 12 på måndag respektive torsdag. Du kommer att meddelas av vår transportör med spårningsnummer när varan har skickats, och sedan får du ett nytt meddelande när försändelsen är klar för upphämtning.

MOTTAGNING OCH PAKET SOM INTE HÄMTAS UT

Kontrollera om varan har skadats under transporten. Om så är fallet rapporteras detta direkt till den distributör där du hämtade förpackningen. Om skadan syns på utsidan av förpackningen är det bäst att reklamera den innan du tar emot den. Kom ihåg att reklamera inom två månader efter att varan har mottagits. Reklamationen ska göras mot PostNord.

Om du som köpare inte hämtar ut ditt paket inom tidsfristen (14 dagar) och det returneras till oss debiteras du en avgift för paket som inte hämtats ut på 300 kr. Om du får förhinder att hämta ditt paket ska du meddela oss och be Postnord om att få förlänga tiden innan paketet måste hämtas.

GARANTI

Garanti som lämnas av säljaren beviljar köparen rättigheter utöver de rättigheter som köparen redan har enligt tillämplig lag. Således utgör en garanti inte någon begränsning av köparens rätt till reklamation och krav vid förseningar eller försummelser.

PERSONUPPGIFTER

Du kan läsa mer om vår Sekretsspolicy här

RUTINER FÖR ATT RETURNERA VAROR

Returpaket skickas till:

Mascot Høie AS
Tverrveien 29
7130 Brekstad
Norge

Om det är något fel på varan måste du inom rimlig tid efter att du har upptäckt det skriftligt meddela vår nätbutik (e-post) om att du reklamerar felet. Säljaren kommer då att ge dig information om vad du ska göra härnäst. Reglerna för reklamation finns i konsumentköplagen.

Returvillkoren innebär att varan inte har använts och att den kan säljas som ny. Alla etiketter ska sitta kvar och originalförpackningen måste vara intakt. Om det handlar om sängkläder får de inte tas ut ur förpackningen. Om det gäller täcken och kuddar är det viktigt att förseglingen inte är bruten. Det är ditt ansvar som kund att kontrollera att du har fått rätt produkt innan du börjar använda den. Reklamation och utnyttjande av ångerrätten följer av norsk lag. Se konsumentköplagen och lagen om ångerrätt.

Om du har köpt en Høie-produkt hos någon av våra återförsäljare ska du vända dig till det ställe där du köpte varan. 

RETUR

Hos Høie har du 14 dagars returrätt.

Vi behandlar returer löpande när de kommer till vårt lager. Du ansvarar för returpaketet tills dess att det anländer till vårt lager. Vi rekommenderar att du använder retursedeln som medföljer dina varor. Köparen ska betala returfrakt om inte returen beror på fel eller brister hos varan. Vi drar av en fast returkostnad på 99 kr för att täcka returfrakten. Var försiktig när du packar ner produkten och använd alltid originalförpackningen och motsvarande fraktemballage som varan levererades i. Du får prova morgonrockar, men vi uppmanar dig att öppna paketet försiktigt så att du kan packa ner den igen. Du ansvarar för returpaketet tills dess att det anländer till vårt lager. Vi rekommenderar att du behåller ditt kvitto på den inlämnade returen.

Behandlingstiden för returer är 1–3 veckor. För att undvika påminnelseavgifter för varor som du har skickat tillbaka rekommenderar vi att du kontaktar Klarna för att undvika extrakostnader.

BYTEN

Om du vill byta en del av de varor du har köpt gör du en ny beställning i nätbutiken på de varor du vill ha. Skicka det du vill byta i retur till oss och använd gärna retursedeln som följde med. När vi får din retur krediterar vi dig pengarna för de returnerade varorna.

REKLAMATION

Skulle det vara fel på den vara du har fått är det viktigt att du meddelar oss så snart som möjligt. Kontakta oss så löser vi situationen per e-post: kundeservice@hoie.no (hyperlänk) Vi rekommenderar att alla reklamationer skickas till oss skriftligen på kundeservice@hoie.no , gärna med bild så att vi kan se felet. Reklamationsrätten följer av norsk lag.

ÅTERBETALNING FRÅN KLARNA

Se Klarna tilbakebetalingsrutiner her.

Se Klarnas återbetalningsrutiner här. Klarna har ansvaret för att betala tillbaka pengarna – inte Høie. Återbetalningen sker till det konto som debiterades vid köp. Om du har betalat via faktura kommer Klarna att kontakta dig för att avtala om hur återbetalningen ska göras.